
Regulamin
ARTYKUŁ 1. DEFINICJE
W niniejszych Ogólnych Warunkach Handlowych poniższe terminy, zawsze pisane wielką literą, są używane w następujących znaczeniach.
1. JouwTech: użytkownik niniejszych ogólnych warunków, z siedzibą pod adresem Seggelant-Noord 5B, 3237MG in Vierpolders, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym pod numerem Izby Handlowej 69602999.
2. Inna Strona: każda osoba fizyczna lub prawna, z którą JouwTech zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę.
3. Konsument: każda Inna Strona, osoba fizyczna, nie działająca w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej.
4. Strony: JouwTech i Druga Strona łącznie.
5. Umowa: każda umowa zawarta między Stronami bezpośrednio za pośrednictwem sklepu internetowego, w ramach której
w ramach której JouwTech zobowiązał się wobec Drugiej Strony do dostarczenia Produktów.
6. Produkty: towary, które JouwTech ma dostarczyć Drugiej Stronie w ramach Umowy, w tym towary zwrotne zmieszane na jednej lub kilku paletach.
7. Sklep internetowy: www.jouwtech.nl.
8. Pisemny: komunikacja w formie pisemnej, komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej lub inny sposób komunikacji, który w świetle aktualnego stanu wiedzy i ogólnie przyjętych standardów może być z nią zrównany.
ARTYKUŁ 2. | POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe mają zastosowanie do każdej oferty JouwTech w Sklepie Internetowym i każdej zawartej Umowy.
2. Wszelkie ogólne warunki Drugiej Strony, niezależnie od ich nazwy, nie mają zastosowania do Umowy.
3. Odstąpienie od postanowień niniejszych Ogólnych Warunków może nastąpić wyłącznie w sposób wyraźny i w formie pisemnej. Jeżeli i w zakresie, w jakim postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków odbiegają od tego, co Strony wyraźnie uzgodniły na piśmie, pierwszeństwo ma to, co Strony wyraźnie uzgodniły na piśmie.
4. Zniszczenie lub nieważność jednego lub większej liczby postanowień niniejszych ogólnych warunków lub
Umowy jako takich nie wpływa na ważność pozostałych klauzul. W takim przypadku Strony są zobowiązane do podjęcia wzajemnych konsultacji w celu osiągnięcia porozumienia zastępczego w odniesieniu do klauzuli, której to dotyczy. W ten sposób cel i znaczenie pierwotnego postanowienia będą przestrzegane w jak największym stopniu.
ARTYKUŁ 3. OFERTA I ZAWIERANIE UMÓW
1. Każda oferta JouwTech jest niewiążąca. Natychmiast lub co najmniej tak szybko, jak to możliwe po złożeniu zamówienia przez Drugą Stronę, JouwTech może wycofać ofertę, na przykład w przypadku, gdy Produkty nie są już dostępne. Jeśli w takim przypadku Druga Strona dokonała już płatności, JouwTech zapewni jej zwrot tak szybko, jak to możliwe.
2. Każda Umowa, bez uszczerbku dla postanowień ust. 1, zostanie zawarta w momencie, gdy oferta JouwTech zostanie przyjęta przez Drugą Stronę, a Druga Strona spełni wszystkie warunki wyraźnie określone w ofercie. Następnie, bez uszczerbku dla postanowień ust. 1, zamówienie zostanie potwierdzone Drugiej Stronie pocztą elektroniczną.
ARTYKUŁ 4. | ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ DRUGĄ STRONĘ
1. Po zawarciu Umowa może zostać rozwiązana przez Drugą Stronę wyłącznie na warunkach, o których mowa w poniższym ustępie.
2. Jeśli Druga Strona odstąpi od Umowy przed wysłaniem produktów, Druga Strona będzie winna 27% całkowitej ceny zakupu jako koszty odstąpienia. Rezygnacja będzie ważna tylko wtedy, gdy zostanie złożona za pośrednictwem formularza na stronie obsługi klienta. Po wysłaniu zamówienia przez JouwTech anulowanie nie jest już możliwe.
ARTYKUŁ 5. | PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument nie może odstąpić od Umowy w całości lub w części, ponieważ oferta JouwTech składa się z towarów zwrotnych i niekontrolowanych produktów przeznaczonych do celów biznesowych, dlatego klienci JouwTech nie są objęci prawem konsumenta do odstąpienia od umowy, a zwrot nie jest możliwy. Ponadto oferta JouwTech jest uważana za produkty „szyte na miarę”, ponieważ każde pudełko lub paleta są inne, również z tego powodu nie można skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.
ARTYKUŁ 6. TERMINY DOSTAW
1. Produkty zostaną wysłane nie później niż 90 dni po zawarciu Umowy.
2. Wszystkie terminy dostaw są terminami orientacyjnymi, nieostatecznymi i w związku z tym mogą się różnić. JouwTech nie popadnie w zwłokę, dopóki Druga Strona nie przekaże JouwTech pisemnego zawiadomienia o zwłoce, w którym to zawiadomieniu należy określić rozsądny termin wykonania, a JouwTech nie popadnie w zwłokę po upływie tego terminu.
3. W przypadku zwłoki JouwTech, o której mowa w poprzednim ustępie, Druga Strona jest uprawniona do rozwiązania Umowy, przy czym Druga Strona nie jest uprawniona do żądania odszkodowania wykraczającego poza zwrot lub umorzenie kwoty należnej JouwTech od Drugiej Strony zgodnie z Umową.
ARTYKUŁ 7. | DOSTAWA PRODUKTÓW
1. Dostawa Produktów odbywa się poprzez dostarczenie ich na adres dostawy podany przez Klienta. Jeśli został on podany nieprawidłowo, odpowiedzialność za to ponosi Klient.
2. Ryzyko utraty i uszkodzenia Produktów przechodzi na Drugą Stronę w momencie otrzymania Produktów przez Drugą Stronę lub w jej imieniu.
3. Jeśli uzgodniony termin dostawy zostanie przekroczony, Druga Strona, bez uszczerbku dla postanowień dotyczących niewykonania zobowiązania zawartych w art. 6, nigdy nie będzie uprawniona do odmowy przyjęcia dostawy Produktów i/lub zapłaty kwoty należnej JouwTech zgodnie z Umową.
4. Jeżeli Produkty nie mogły zostać dostarczone z powodu okoliczności leżących po stronie Drugiej Strony, JouwTech będzie uprawniony do przechowywania Produktów na koszt i ryzyko Drugiej Strony, bez uszczerbku dla zobowiązania Drugiej Strony do zapłaty kwoty należnej JouwTech zgodnie z Umową. Koszty, które zostaną poniesione w związku z brakiem akceptacji przez Drugą Stronę, o której mowa w niniejszym dokumencie, takie jak dodatkowe koszty wysyłki, będą ponoszone na koszt Drugiej Strony. Postanowienia powyższego ustępu nie mają wpływu na ryzyko utraty i uszkodzenia
Strona 3 z 2 Produktów przechodzi na Konsumenta wyłącznie w momencie odbioru Produktów przez Konsumenta lub w jego imieniu.
ARTYKUŁ 8. | BADANIE, REKLAMACJE I WADY
1. W momencie dostawy Produktów Druga Strona musi niezwłocznie zbadać, czy ich charakter i ilość są zgodne z Umową. Jeżeli w opinii Drugiej Strony charakter i/lub ilość Produktów nie są zgodne z Umową, Druga Strona niezwłocznie powiadomi o tym JouwTech pocztą elektroniczną w ciągu 24 godzin od dostawy.
2. Reklamacje dotyczące wad Produktu, które nie były w sposób uzasadniony widoczne lub w inny sposób widoczne w momencie dostawy, należy składać do JouwTech pocztą elektroniczną ([email protected]) w ciągu 24 godzin od wykrycia wady lub w ciągu jednego dnia od momentu, w którym Druga Strona mogła w sposób uzasadniony dowiedzieć się o wadzie.
3. Postanowienia poprzednich paragrafów pozostają bez uszczerbku dla obowiązkowego ustawowego okresu reklamacji wynoszącego dwa miesiące dla Konsumentów, zgodnie z sekcją 7:23 holenderskiego kodeksu cywilnego.
4. Jeśli Druga Strona nie złoży reklamacji w terminie, na JouwTech nie będzie ciążyć żadne zobowiązanie wynikające z takiej reklamacji złożonej przez Drugą Stronę.
5. Nawet jeśli Druga Strona złoży reklamację w terminie, obowiązek terminowej zapłaty przez Drugą Stronę pozostaje w mocy, z wyjątkiem sytuacji, w których prawo obowiązkowo uniemożliwia to na korzyść Konsumenta.
6. Dostawa dotyczy jednej lub więcej niezweryfikowanych palet mieszanych towarów zwrotnych oferowanych przez JouwTech po najniższych cenach. Druga Strona akceptuje ryzyko, że jeden lub więcej towarów, które są częścią palety mieszanej, nie jest jakości, jakiej Druga Strona może oczekiwać od nowych towarów. W związku z tym JouwTech nie udziela żadnej gwarancji na Produkty. JouwTech nie jest i nie musi być świadomy zawartości i stanu towarów. JouwTech nie ponosi odpowiedzialności za zawartość palet mieszanych lub szkody wynikające z wad towarów. Ponadto JouwTech nie gwarantuje minimalnej wartości detalicznej i minimalnych ilości, nie może zagwarantować braku wad towarów, a ponadto nie może zagwarantować zawartości palet mieszanych. Druga Strona zwolni JouwTech z wszelkich roszczeń i żądań osób trzecich w tym zakresie.
7. Postanowienia poprzedniego ustępu pozostają bez uszczerbku dla obowiązkowych ustawowych praw i roszczeń, których Konsument może dochodzić wobec JouwTech (zgodność).
ARTYKUŁ 9. | SIŁA WYŻSZA
1. JouwTech nie jest zobowiązany do wypełnienia jakiegokolwiek zobowiązania wynikającego z Umowy, jeżeli i tak długo, jak uniemożliwiają mu to okoliczności, których nie można mu przypisać na mocy prawa, aktu prawnego lub ogólnie przyjętej praktyki (siła wyższa). Siła wyższa obejmuje, oprócz jej definicji w prawie i orzecznictwie, błędy lub niedociągnięcia dostawców JouwTech, trudności transportowe, katastrofy, epidemie, pandemie, wojnę i zagrożenie wojną, przerwy, lokauty, zamieszki, działania wojenne i strajki.
2. W zakresie, w jakim siła wyższa trwale uniemożliwia wykonanie Umowy, JouwTech ma prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym.
3. W przypadku, gdy JouwTech już częściowo wypełnił swoje zobowiązania dostawy w momencie wystąpienia siły wyższej lub może tylko częściowo wypełnić swoje zobowiązania dostawy, jest uprawniony do oddzielnego obciążenia części już dostarczonej lub nadal dostarczalnej części Umowy, tak jakby była to niezależna Umowa.
4. Bez uszczerbku dla stosowania poprzedniego ustępu, szkody spowodowane siłą wyższą nigdy nie kwalifikują się do odszkodowania.
ARTYKUŁ 10. CENY, KOSZTY WYSYŁKI I PŁATNOŚCI
1. Przed zawarciem Umowy z Konsumentem należy podać całkowitą cenę, w tym podatek VAT i koszty wysyłki. W innych przypadkach podane ceny sprzedaży nie zawierają podatku VAT, chyba że wyraźnie określono inaczej, a rzeczywiste koszty wysyłki poniesione przez JouwTech zostaną dodatkowo poniesione przez Drugą Stronę. Wyższe koszty wysyłki obowiązują w przypadku dostawy poza Holandię.
2. JouwTech ma prawo zażądać pełnej lub częściowej przedpłaty uzgodnionej ceny i kosztów wysyłki, przy założeniu, że JouwTech nie zobowiąże Konsumenta do przedpłaty więcej niż połowy ceny zakupu.
3. JouwTech nie jest zobowiązany do wykonania Umowy tak długo, jak Druga Strona pozostaje w zwłoce z zapłatą jakichkolwiek zaległych i wymagalnych zobowiązań płatniczych wobec JouwTech.
4. Płatności będą dokonywane w sposób wskazany w tym celu przez JouwTech, w terminie przez niego określonym lub w terminie przez niego wskazanym. W przypadku przeniesienia Strona 4 z 2 JouwTech standardowy termin płatności wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury, ale w indywidualnych przypadkach może on ulec zmianie.
5. JouwTech ma prawo udostępniać faktury należne Drugiej Stronie wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej.
6. W przypadku opóźnienia w płatności Druga Strona popada w zwłokę z mocy prawa. Od dnia rozpoczęcia zwłoki Druga Strona będzie zobowiązana do zapłaty bieżących odsetek ustawowych (handlowych) od zaległej kwoty.
7. Wszelkie uzasadnione koszty, zarówno sądowe, pozasądowe, jak i egzekucyjne, poniesione w celu uzyskania kwot należnych od Drugiej Strony, obciążają Drugą Stronę.
ARTYKUŁ 11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Druga Strona ponosi wszelkie szkody spowodowane niedokładnością lub niekompletnością danych dostarczonych przez Drugą Stronę, wszelkimi innymi uchybieniami w wypełnianiu obowiązków Drugiej Strony wynikających z przepisów prawa lub Umowy, a także wszelkimi innymi okolicznościami, których nie można przypisać JouwTech.
2. Oprócz postanowień art. 8.6, JouwTech w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie, w tym poniesione straty, utratę zysków i szkody wynikające z zastoju w działalności gospodarczej.
3. Jeżeli JouwTech ponosi odpowiedzialność za jakąkolwiek szkodę, JouwTech jest w każdym czasie uprawniony do jej naprawienia. Druga Strona umożliwi to JouwTech, pod rygorem wygaśnięcia odpowiedzialności JouwTech w tym zakresie.
4. Odpowiedzialność JouwTech ograniczona jest maksymalnie do wysokości wartości fakturowej Umowy, przynajmniej tej części Umowy, której dotyczy odpowiedzialność JouwTech.
5. W odniesieniu do zakupu konsumenckiego ograniczenia określone w niniejszym artykule nie wykraczają poza to, co jest dozwolone zgodnie z art. 7:24 ust. 2 holenderskiego kodeksu cywilnego.
ARTYKUŁ 12. | OGÓLNA POLITYKA REKLAMACYJNA
1. Reklamacje dotyczące wykonania Umowy, bez uszczerbku dla postanowień art. 8, należy składać do JouwTech pocztą elektroniczną ([email protected]) w rozsądnym terminie po przedstawieniu przez Drugą Stronę podstaw reklamacji.
2. Odpowiedzi na reklamacje złożone do JouwTech będą udzielane w terminie czternastu dni od ich otrzymania. Jeśli skarga wymaga dłuższego czasu rozpatrzenia, odpowiedź z potwierdzeniem odbioru i wskazaniem, kiedy Druga Strona może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi, zostanie udzielona w terminie czternastu dni.
3. Jeżeli skarga Konsumenta nie może zostać rozwiązana w drodze wzajemnego porozumienia, Konsument może przedłożyć spór Komisji rozjemczej za pośrednictwem platformy ODR (ec.europa.eu/consumers/odr/). JouwTech nie jest zobowiązany do współpracy w tym zakresie.
ARTYKUŁ 13. | ZASTRZEŻENIE TYTUŁU WŁASNOŚCI
1. Wszystkie dostarczone Produkty pozostają własnością JouwTech do czasu wypełnienia przez Drugą Stronę wszystkich zobowiązań płatniczych wynikających z Umowy.
2. Druga Strona nie może sprzedawać, zastawiać ani w inny sposób obciążać Produktów objętych zastrzeżeniem własności.
3. Druga Strona jest zobowiązana do przechowywania Produktów dostarczonych w ramach zastrzeżenia własności z należytą starannością i jako rozpoznawalną własność JouwTech.
4. W przypadku, gdy osoby trzecie zajmą Produkty objęte zastrzeżeniem własności przez JouwTech lub będą chciały ustanowić lub wyegzekwować prawa do nich, Druga Strona jest zobowiązana do jak najszybszego powiadomienia o tym fakcie JouwTech.
5. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego artykułu kwota należna JouwTech od Drugiej Strony staje się natychmiast wymagalna i płatna w całości.
6. Druga Strona udziela bezwarunkowej zgody JouwTech lub osobom trzecim wyznaczonym przez JouwTech na wejście do wszystkich miejsc, w których znajdują się Produkty objęte zastrzeżeniem własności. Druga Strona
Druga Strona na pierwsze żądanie udzieli JouwTech wszelkich informacji w celu wykonania swoich praw własności. Wszelkie uzasadnione koszty poniesione w związku z wykonywaniem praw własności JouwTech ponosi Druga Strona.
7. Jeśli Druga Strona wypełniła swoje zobowiązania po dostarczeniu jej Produktów przez JouwTech, zastrzeżenie własności w odniesieniu do tych Produktów zostanie wznowione, jeśli Druga Strona nie wypełni swoich zobowiązań wynikających z Umowy zawartej w późniejszym terminie.
ARTYKUŁ 14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. JouwTech jest uprawniony do przeniesienia swoich praw i obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią.
2. Towary w JouwTech są sprzedawane w celach biznesowych, dlatego klienci nie podlegają już prawu konsumenckiemu, ale są uważani za klientów biznesowych JouwTech, pomimo faktu, że nie podano nazwy firmy ani danych firmy.
Strona 5 z 2
2. Każda Umowa i wszystkie wynikające z niej stosunki prawne między Stronami podlegają wyłącznie prawu holenderskiemu Zastosowanie ma prawo holenderskie.
3. Przed odwołaniem się do sądu Strony zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu rozstrzygnięcia sporu w drodze wzajemnych konsultacji.
4. Z wyjątkiem przypadków, w których prawo bezwzględnie nie pozwala na to w danych okolicznościach sprawy, do rozpatrywania wszelkich sporów prawnych między Stronami wyznacza się wyłącznie właściwy sąd w okręgu miejsca prowadzenia działalności przez JouwTech.